Bankowość przyszłości: Aplikacje mobilne zrewolucjonizowane przez sztuczną inteligencję (AI).

W ostatnich latach aplikacje mobilne stały się nieodłącznym elementem bankowości. Umożliwiają zarządzanie finansami o każdej porze i z dowolnego miejsca, bez konieczności wizyty w oddziale – wystarczy smartfon i dostęp do internetu. Nowe technologie i rozwój sztucznej inteligencji (AI) zapowiadają kolejne zmiany w bankowości mobilnej w najbliższych latach.

Jeszcze bardziej spersonalizowane doświadczenie:

Już teraz korzystamy z pierwszych efektów personalizacji: możliwość ustawienia własnych skrótów, ciemny tryb aplikacji czy zarządzanie powiadomieniami. W przyszłości każdy klient może otrzymać własną wersję aplikacji mobilnej, skrojoną pod jego potrzeby. Aplikacja będzie uczyć się nawyków użytkownika, aby zapewnić mu dokładnie takie bankowanie, jakiego oczekuje. Wygląd, zakres usług i sposób komunikacji zostaną dostosowane do użytkownika i będą ewoluować wraz z jego potrzebami i preferencjami. Aplikacja dla młodego studenta w dużym mieście będzie zupełnie inna niż dla seniora toczącego spokojne życie na emeryturze.

Bezpieczeństwo ponad wszystko:

Możemy spodziewać się, że tradycyjne piny i hasła zostaną zastąpione bezpieczniejszymi metodami uwierzytelniania, takimi jak biometria czy technologia blockchain. Logowanie odciskiem palca stało się już standardem, a w przyszłości możemy spodziewać się wykorzystania innych cech fizycznych lub behawioralnych człowieka do identyfikacji i uwierzytelniania. Opracowywane są nowe, jeszcze bardziej zaawansowane rozwiązania biometryczne, jak skanowanie naczyń krwionośnych, choć smartfony nie są jeszcze na to gotowe. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa i da klientowi poczucie, że jego finanse są dobrze chronione.

Automatyzacja:

Płatności za rachunki, przelewy czy wnioski o produkty bankowe to żmudne i powtarzalne czynności, które mimo ciągłych zmian nadal nie zostały w pełni zautomatyzowane w aplikacjach bankowych. Rozwój AI sprawia, że wkrótce wirtualny asystent będzie mógł wprowadzić i zweryfikować dane, dokonać niezbędnych kalkulacji i przedstawić gotowe do zatwierdzenia propozycje. W przyszłości spodziewam się, że po uruchomieniu aplikacji mobilnej, sama będzie ona wiedziała, co w danym momencie chciałbym zrobić i przedstawi mi to bez konieczności szukania danej opcji. A gdy o czymś nie będę pamiętał, sama przypomni mi o:

  • Zapłaceniu rachunków
  • Kupnie biletu na mecz
  • Zrezygnowaniu ze zbędnej subskrypcji

Bankowość mobilną czeka wkrótce wiele ekscytujących zmian, zdominowanych przez sztuczną inteligencję (AI). Technologia ta rewolucjonizuje kolejne obszary naszego życia i wkrótce zmieni również sposób, w jaki zarządzamy finansami, oferując bezprecedensowy poziom personalizacji, bezpieczeństwa i automatyzacji.

Autor

Zdjęcie autora

Bartosz Warda – Product Owner

Skontaktuj się z nami

Masz dodatkowe pytania? Chcesz otrzymać ofertę?
Zachęcamy do kontaktu!

img





    Informacja na temat przetwarzania danych osobowych.