SEKTORY

Cyfryzacja branży bankowej przynosi wiele korzyści w zakresie cyberbezpieczeństwa, zgodności regulacyjnej, czy usprawnienia systemów i doświadczeń klientów. Wartość obserwujemy głównie w bankowości internetowej, bezpiecznych lub bezkontaktowych płatnościach mobilnych, blockchach i kryptowalutach, elektronicznych lub cyfrowych sejfach czy usługach FinTech.

Banki i firmy ubezpieczeniowe jak najlepiej wykorzystują dojrzałość Big Data i sztucznej inteligencji w analizowaniu dużej ilości informacji, aby przewidywać ryzyka lub przyspieszać pomoc, zachowując jednocześnie ochronę danych osobowych i współpracę między systemami.

Cyfrowa transformacja wciąż przynosi nowe korzyści dla obywateli w zakresie e-administracji, paszportów cyfrowych, smart cities czy ochrony danych, jednocześnie poprawiając wydajność oraz ekonomiczne i środowiskowe koszty procesów administracyjnych.

Ten szybki rozwój technologiczny towarzyszy niezbędnym środkom bezpieczeństwa, w tak zróżnicowanych dziedzinach, jak rozpoznawanie obrazów z monitoringu wideo, analiza Big Data geolokalizacji czy wdrożenie pojazdów autonomicznych. Warto również wspomnieć o redukującym wpływie technologii na zachowania online, takie jak: manipulacja informacjami, deepfake oraz phishing.